Uanset hvilken model fra Derbi Senda, der pryder ens indkørsel eller garage, så er det en maskine, der placerer ens maskulinitet højere end alle andres. Denne form for scootere og knallerter kan sagtens ligestilles med de dyreste sportsbiler, både pga. dens pris selv i forhold til almindelige knallerter, men især også grundet dens udseende. Man kan få mange forskellige fede Derbi Senda skjolde, som fås i mange variationer, både når det kommer til farver, stilarter og kan fås så de passer både de små og store modeller fra DS.
Mange vælger med tiden at udskifte deres fede Derbi Senda skjolde, da man især i forbindelse med terrænkørsel hurtigt kan få ridset sine skjolde eller på andre måder skadet dem, da disse vilde bæster har det med at stikke af med én, hvis ikke man passer på. De mange forskellige farver, eller muligheder for selv at lakere sine skjolde gør, at man kan give sin Derbi Senda et ondt udtryk således at alle byens scooternørder vil se skævt på en med blikke fulde af jalousi. Der er dog også meget andet ekstra udstyr, der kan peppe ens DS op.
Ser man på priserne på forskellige reservedele og fede Derbi Senda skjolde bliver man hurtigt positivt overrasket. De forskellige Derbi Senda scootere og knallerter har fra nye en ret høj pris, som svinger mellem 20-35.000 kr. på det danske marked, dog kan man hurtigt og nemt finde originale reservedele for blot et par tusind kroner for et sæt, eller en stor reservedel. Dette er gode penge at bruge, hvis man vil sikre at ens Derbi Senda får så lang levetid som overhovedet muligt, da man helst ikke vil udskifte den, når først man har den.
En af de fordele, der drager mange mænd til disse modeller er de mange muligheder man har for at gøre dem til en hobby. I mange årtier har man set unge knægte, der brugte deres surt optjente penge fra jobbet som flaskedreng til at skrue på små knallerter. Derbi Senda lader de store knægte og voksne legebørn genoptage denne hobby i et helt andet niveau, der virkelig viser hvor meget en mand man kan være, når man selv kan fikse sin scooter eller knallert. Med fede Derbi Senda skjolde og andre reservedele kan man bruge mange timer i garagen.
Mange mænd køber denne form for scooter, hvis de har en drøm om at se mere af Danmark og Norden, end hvad man kan opleve i bil, på cykel eller en almindelig 30-knallert. En Derbi Senda kan tage en med ud på eventyr, der langt fra kunne forestilles hjemmefra sofaen foran tv’et. Denne scooter kan tåle at køre terrænkørsel, hvilket vil sige at den kan tåle en tur gennem en ujævn skovbund, eller over støvede markveje, hvor man ellers aldrig ville komme på normal vis – hvis den altså tunes ordentligt.
Der findes mange forskellige specialdele, der gør at man kan opgradere sin DS fra standard til et monster, både af udseende med fede Derbi Senda skjolde, eller med motor- og tuningsdele som kan fås originalt eller uoriginalt. Det anbefales dog at man køber originale reservedele, da man ellers kan kaste en masse penge ud af vinduet på noget, der måske ikke passer perfekt til ens maskine. Dog skal man stadig have lovgivningen for tuning af knallerter og scootere med i baghovedet når man planlægger en opgradering. Har man købt en brugt og hærget Derbi Senda kan denne hurtigt shines op igen.